vargha.ir دو معناى نفس... حضرت ولی عزیز امرالله می فرمایند : " در خصوص سوالی که کرده اید،در اثار بهایی ، درحقیقت نفس دارای دو مفهوم است یا در دو مفهوم بکار می رود ، یکی نفس به عنوان هویت شخص انسانی انگونه که خداوند او را افریده است. این حقیقت در عباراتی نظیر "من عرف نفسه فقد عرف ربه"استعمال گردیده است.نفس دیگر نفس اماره است و ان میراث مظلم وحیوانی است که همه ما ان را داریم و همان طبیعت دون بشری است که می تواند به دیو موحش خودپرستی ،خشونت ، شهوت و غیره تبدیل گردد. این نفس اماره است که می بایستی علیه ان پیکار کنیم تا روحی را که در وجود ما است تقویت کرده رهایی بخشیم و ان را در نیل به کمال مساعدت نماییم. ایثار نفس به معنای مقهور ساختن این ماهیت دنی وامیال ان ومسلط کردن وجه ربانی وشریف تر خود بر ان است. نهایتا ،در عالی ترین مفهوم خود ، ایثار نفس به این معنا است که اراده بل کل وجود خویش را به مشیت الهیه تسلیم نماییم تا هر انچه را که اراده اش تعلق می گیرد با ان عمل نماید. دراین حالت اونفس واقعی ما را تطهیر فرموده ،تعالی می بخشد تا به حقیقتی بدیع و نورانی تبدیل شود ترجمه مکتوب 10 دسامبر1947 به یکی از احباء
  vargha.ir بهائی یعنی جامع جمیع کمالات انسانی
Vargha.ir
بهائی یعنی جامع جمیع کمالات انسانی
  vargha.ir بهائی یعنی جامع جمیع کمالات انسانی
صفحه اصلی
مطالب جدید
ﻛﺘﺐ روﺣﻲ
مناجات نسوان
مناجات های فارسی حضرت بهاالله
مناجات های فارسی حضرت عبدالبها
مناجات های حضرت ولی امرالله
مناجات های عربی حضرت عبدالبها
مناجات اطفال
نماز وسطی
نماز کبیر
نماز صغیر
وضو
کلمات مکنونه فارسی
کلمات مکنونه عربی
پیامها: خطاب به بهائیان ایران
پیامها: خطاب به بهائیان جهان
الواح حضرت بهاالله
الواح حضرت عبدالبهاء
ادعیه
اذکار بهائی
بیانات مبارکه
تاریخی
تعالیم دوازده گانه
حدود و احکام
 
 
   vargha.ir بهائی یعنی جامع جمیع کمالات انسانی
بیانات مبارکه 850

دو معناى نفس...
حضرت ولی عزیز امرالله می فرمایند : " در خصوص سوالی که کرده اید،در اثار بهایی ، درحقیقت نفس دارای دو مفهوم است یا در دو مفهوم بکار می رود ، یکی نفس به عنوان هویت شخص انسانی انگونه که خداوند او را افریده است. این حقیقت در عباراتی نظیر "من عرف نفسه فقد عرف ربه"استعمال گردیده است.نفس دیگر نفس اماره است و ان میراث مظلم وحیوانی است که همه ما ان را داریم و همان طبیعت دون بشری است که می تواند به دیو موحش خودپرستی ،خشونت ، شهوت و غیره تبدیل گردد. این نفس اماره است که می بایستی علیه ان پیکار کنیم تا روحی را که در وجود ما است تقویت کرده رهایی بخشیم و ان را در نیل به کمال مساعدت نماییم.
ایثار نفس به معنای مقهور ساختن این ماهیت دنی وامیال ان ومسلط کردن وجه ربانی وشریف تر خود بر ان است. نهایتا ،در عالی ترین مفهوم خود ، ایثار نفس به این معنا است که اراده بل کل وجود خویش را به مشیت الهیه تسلیم نماییم تا هر انچه را که اراده اش تعلق می گیرد با ان عمل نماید. دراین حالت اونفس واقعی ما را تطهیر فرموده ،تعالی می بخشد تا به حقیقتی بدیع و نورانی تبدیل شود
ترجمه مکتوب 10 دسامبر1947 به یکی از احباء
حضرت ولی امرالله